Nauczanie dwujęzyczne od szkoły podstawowej!

12 kwietnia
2018
Warszawa

Dnia 12 kwietnia br. w ramach wspólnej inicjatywy ambasad Francji, Niemiec i Hiszpanii, w siedzibie CZIiTT Politechniki Warszawskiej odbyło się seminarium zatytułowane „Dlaczego warto wprowadzić nauczanie dwujęzyczne i jak to zrobić?” Celem tego projektu jest zwrócenie uwagi na znaczenie znajomości języków francuskiego, niemieckiego i hiszpańskiego na poziomie dwujęzycznym oraz wskazanie możliwości współpracy pomiędzy placówkami krajów – organizatorów seminarium a władzami samorządowymi oraz szkołami.

Po otwarciu seminarium przez Radców ds. Edukacji rozpoczęła się sesja plenarna poprowadzona przez dr hab. Przemysława Gębala, profesora Uniwersytetu Warszawskiego i Politechniki Śląskiej. Udział w niej wzięli prof. dr hab. Hanna Komorowska, pedagog, językoznawca, wykładowca w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, pan Krzysztof Nalepa, przedstawiciel Komisji Europejskiej w Polsce ds. tłumaczeń i wielojęzyczności, pani Monika Asztemborska, menedżer odpowiedzialny za zespół German Business Group na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią w PwC oraz pan Aldo Vargas-Tetmajer, koordynator Krajowego Punktu URBACT przy Związku Miast Polskich.

Następnie panele poświęcone każdemu językowi z osobna przybliżyły uczestnikom różne modele i możliwości współpracy w zakresie nauczania dwujęzycznego.

Na zakończenie, tytułem podsumowania całodziennej pracy, głos zabrali ambasadorowie trzech krajów organizatorów seminarium: JE Pierre Lévy, ambasador Francji, JE Rolf Wilhelm Nikel, ambasador Niemiec, JE Francisco Javier Sanabria Valderrama, ambasador Hiszpanii

Instytut Francuski w Polsce

VARSOVIE
ul. Widok 12
00-023 Warszawa
22 505 98 18/28
+ Napisz do nas

CRACOVIE
ul. Stolarska 15
31-043 Kraków
12 424 53 50
+ Napisz do nas

Partnerzy:

Nasze filmy

Przydatne strony